حالت ذخیره‌ی انرژی و موارد بیشتر

متن اصلی اعلامیه به زبان انگلیسی را بخوانید
Power Saving Mode and More

در این به‌روزرسانی، حالت ذخیره‌ی انرژی جدید جهت بهبود تلگرام در دستگاه‌های ضعیف اندروید، گزینه‌های بیشتر سرعت پخش و… به تلگرام اضافه خواهند شد.

حالت ذخیره‌ی انرژی

انیمیشن‌های زیبا و جلوه‌های کم‌حجم تلگرام به گونه‌ای بهینه‌سازی شده‌اند که هر تلفن همراهی را قدرتمند جلوه دهند، اما از این پس می‌توانند برای افزایش عمر باتری و بهبود عملکرد بر روی دستگاه‌های قدیمی‌تر، غیرفعال شوند.

حالت ذخیره انرژی می‌تواند طوری تنظیم شود که هنگام رسیدن میزان باتری شما به درصد معینی فعال شود، با تنظیمات جداگانه‌ای که به شما امکان غیرفعال کردن برخی جلوه‌های خاص را می‌دهد.

به علاوه، کاربران iOS می‌توانند با استفاده از تنظیمات ذخیره‌ی انرژی، به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن در پس‌زمینه را محدود کنند. اگرچه آنچنان انجام این کار را توصیه نمی‌کنیم، زیرا باعث می‌شود نوار «در حال به‌روزرسانی…» را بیش از پیش مشاهده کنید.

برای اندروید، این قابلیت را با بیش از ۲۰۰ نوع دستگاه مختلف بررسی کردیم تا عملکرد صحیح تلگرام را مشاهده کرده و با ایجاد تنظیمات پیش‌فرض بهینه، اطمینان حاصل کنیم که تمامی کاربران بهترین تجربه‌ی ممکن را خواهند داشت.

از مسیر تنظیمات > ذخیره‌ی انرژی، می‌توانید حالت ذخیره‌ی انرژی را فعال کرده و یا اجرای خودکار، انیمیشن و جلوه‌های بخش‌های مختلف را به صورت جداگانه تغییر دهید.

تغییر سرعت پخش دقیق‌تر

سال‌هاست که کاربران تلگرام قابلیت تغییر سرعت پخش ویدیوها، پیام‌های صوتی و پیام‌های ویدیویی را دارند. از امروز امکانات بیشتری برای تغییر سرعت پخش خواهید داشت و می‌توانید با نگه داشتن دکمه‌ی 2x، هر سرعتی بین 0.2x تا 2.5x را انتخاب کنید.

برای تغییر سرعت ویدیوها، بر روی Menu Android یا Menu iOS بزنید، گزینه‌ی «سرعت پخش» را انتخاب و سپس نوار اسلایدر را جابجا کنید.

زمان خوانده شدن پیام در گروه‌های کوچک

از امروز، جهت آسان‌تر کردن همکاری در تیم‌های کوچک‌تر، نشانگر خوانده شدن پیام در گروه‌هایی با کمتر از ۱۰۰ عضو، زمان خوانده شدن پیام شما را نیز نمایش خواهد داد.

ارسال خودکار لینک دعوت

کاربران تلگرام می‌توانند تعیین کنند چه کسانی اجازه‌ی افزودن آن‌ها به گروه‌های مختلف را داشته باشد. اگر می‌خواهید کاربری را دعوت کنید که افزودن به گروه‌ها را محدود کرده، می‌توانید به راحتی لینک دعوت را با یک پیام برای او بفرستید.

از این پس، لینک‌های دعوت، پیش‌نمایشی از گفتگو را به شما نشان می‌دهند تا بتوانید با یک نگاه مختصر، تصمیم به عضویت در آن‌ها بگیرید.

از تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > گروه‌ها و کانال‌ها می‌توانید تعیین کنید که چه کسانی اجازه‌ی عضو کردن شما در گروه‌ها را داشته باشند.

مرتب‌سازی پویای بسته‌های استیکر

از به‌روزرسانی‌های قبلی، بسته‌های استیکری که اخیرا استفاده شده‌اند، جهت دسترسی آسان‌تر، به ابتدای لیست جابجا می‌شوند. اگر نمی‌خواهید ترتیب استیکرهای شما تغییر کند، می‌توانید در پنل استیکر آیکون gear را زده و گزینه‌ی «مرتب‌سازی پویای بسته‌ها» را غیرفعال کنید.

ترجمه‌ی توضیحات ربات‌ها

توسعه‌دهندگان ربات‌ها می‌توانند با ترجمه‌ی توضیحات و بخش «این ربات چه می‌کند؟» به زبان‌های مختلف، ربات‌هایشان را به طور کامل چند زبانه کنند.

امکانات بیشتر مربوط به پوشه‌ها در iOS

کاربران iOS می‌توانند با یک دکمه، گفتگوهای درون هر پوشه‌ای را به عنوان خوانده شده علامت بزنند. همچنین هنگام هدایت کردن پیام، می‌توانند از پوشه‌های خود کمک گرفته و به راحتی گفتگوی مورد نظر را پیدا کنند. این بهبودها همچنین در یکی از به‌روزرسانی‌های بعدی اندروید به وجود خواهند آمد.

اموجی‌های متحرک جدید

مثل همیشه، ده بسته اموجی متحرک جدید برای کاربران تلگرام پرمیوم اضافه شده‌اند.

اموجی‌های تعاملی و واکنش‌های جدید

هنرمندان ما نسخه‌های تعاملی 👾😡😎 🤷‍♀️🤷🤷‍♂️ را اضافه کردند. یکی از آنها در گفتگوهای دو نفره ارسال کرده و‌ سپس آن را بزنید تا جلوه تمام‌صفحه برای شما و مخاطبتان اعمال شود. تمامی کاربران‌ همچنین می‌توانند از این اموجی‌ها به عنوان واکنش‌ها استفاده کنند.

باگ‌یابی گسترده

شاید به حشره‌شناس‌ها بر بخورد، ولی ما از باگ‌ها بیزاریم. به همین دلیل، در این دوره از به‌روزرسانی‌ها، برنامه‌نویس‌های تلگرام به مدت دو هفته، کار روی ویژگی‌های جدید را کنار گذاشته و بیش از ۴۰۰ باگ در اپلیکیشن‌های مختلف را رفع کردند.

تا ما مشغول آماده‌سازی به‌روزرسانی بعدی هستیم، می‌توانید از پلتفرم bugs.telegram.org برای گزارش مشکلات مختلف استفاده کرده و پیشنهادهای خود را در suggestions.telegram.org به تیم تلگرام ارسال کنید.


۸ مارس، ۲۰۲۳
تیم تلگرام

Other News

استوری‌های گروه و ۸ قابلیت دیگر

تلگرام، با ۹ قابلیت جدید، مکالمات درون گروه‌ها را وارد مرحله جدیدی می‌کند و معنای ارتباط چند به چند را تغییر می‌دهد. از این پس، گروه‌ها می‌توانند استوری منتشر کنند و آن‌ها را به عنوان…
Feb 29, 2024

پیام‌های ذخیره شده 2.0، پیام‌های صوتی یک بار پخش‌شونده و ۸ قابلیت دیگر

۱۰ قابلیت جدید به تلگرام اضافه کردیم که شامل پیام‌های ذخیره شده‌ی ارتقا یافته، پیام‌های صوتی و ویدیویی یک بار مصرف که پس از پخش حذف می‌شوند،…
Jan 31, 2024

تماس‌های ارتقا یافته، جلوه‌ی تانوس و ربات‌های بهتر

در دهمین به‌روزرسانی سال ۲۰۲۳، تماس‌ها با افزایش عملکرد و کاهش میزان مصرف باتری بهبود یافته، جلوه‌ی جدیدی برای حذف پیام‌ها و چندین مورد…
Dec 31, 2023

ظاهر کانال، پست در استوری و موارد دیگر

در به‌روزرسانی کریسمس تلگرام، قابلیت تنظیم پس‌زمینه، اموجی وضعیت و لوگوی پروفایل برای کانال‌ها نیز فعال شده، کاربران می‌توانند پست‌های کانال‌ها را در استوری بازنشر کرده و امکان هدیه…
Dec 23, 2023