ثبت نام بدون سیم‌کارت، حذف خودکار سراسری، موضوع‌های 2.0 و موارد بیشتر

متن اصلی اعلامیه به زبان انگلیسی را بخوانید
No-SIM Signup, Global Auto-Delete Timer, Topics 2.0 and More

در این به‌روزرسانی، می‌توانید بدون داشتن کارت سیم، حساب تلگرام ساخته و همچنین یک زمان‌سنج سراسری برای حذف خودکار پیام‌ها در گفتگوهای جدید تنظیم کنید. به علاوه، امکانات جدیدی به موضوع‌ها اضافه شده و از این پس در گروه‌هایی که بیشتر از ۱۰۰ عضو دارند نیز قابل استفاده خواهند بود.

ثبت نام بدون سیم‌کارت

شماره‌ی شما در تلگرام، هرگز به غریبه‌ها نمایش داده نشده و خودتان می‌توانید تعیین کنید چه کسانی اجازه‌ی دیدن شماره‌ی شما و یا پیدا کردنتان از طریق شماره تلفن را داشته باشند.

امروز، آغاز عصر جدیدی در حوزه‌ی حریم خصوصی است. از این پس می‌توانید بدون سیم‌کارت و با استفاده از شماره‌های ناشناس بر بستر بلاکچین که از پلتفرم Fragment قابل تهیه هستند، یک حساب تلگرام داشته باشید.

حذف خودکار تمامی گفتگوها

تلگرام از روزهای اول فعالیت خود در سال ۲۰۱۳، قابلیت پیام‌های نابود شونده را معرفی کرد. کاربران می‌توانند هر پیامی که فرستاده و یا دریافت کرده‌اند را بدون باقی گذاشتن هیچ ردی، برای هر دو طرف پاک کنند. همچنین می‌توان زمان‌سنج‌هایی برای پاکسازی گفتگوها پس از زمان مشخصی را تنظیم کرد.

از امروز، کنترل بیشتری بر روی ردپای دیجیتالی خود خواهید داشت. می‌توانید یک زمان‌سنج حذف سراسری تنظیم کنید، تا پیام‌های تمامی گفتگوهای جدید به طور خودکار پاک شوند.

این زمان‌سنج، بر روی گفتگوهای قدیمی‌تر اعمال نخواهد شد، ولی می‌توانید به راحتی از مسیر تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > حذف خودکار پیام‌ها، گفتگوهای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

این زمان‌سنج، به طور خودکار در همه‌ی گفتگوهای جدید با کاربران (چه شما شروع کننده‌ی گفتگو باشید و چه مخاطبتان) و همچنین در تمامی گروه‌های جدیدی که می‌سازید، اعمال خواهد شد.

به علاوه، امکان فعال کردن حذف خودکار در گروه‌های خصوصی کوچک نیز آسان‌تر شده است. از این پس هر کاربری که اجازه‌ی تغییر نام و عکس گروه را داشته باشد، می‌تواند حذف خودکار را نیز فعال کند.

نهایت حریم خصوصی

با ترکیب قابلیت حذف کامل پیام‌ها برای همه‌ی افراد، و زمان‌سنج حذف خودکار پیام‌ها جهت کنترل گفتگوهای جدید، می‌توانید کنترل کامل بر روی تاریخچه‌ی گفتگوها داشته باشید. به علاوه، با ساخت حساب کاربری بدون سیم‌کارت، بالاترین حد از حریم خصوصی که در هیچ اپلیکیشن پیام‌رسان دیگری وجود ندارد را تجربه خواهید کرد.

نسخه‌ی 2.0 موضوع‌ها

در به‌روزرسانی قبلی، قابلیت موضوع‌بندی و مرتب کردن گفتگوها را برای مدیران گروه‌های بزرگ فراهم کرده و تالارهای گفتگوی قدیمی اینترنتی را با جدیدترین تکنولوژی پیام‌رسانی، ترکیب کردیم. در به‌روزرسانی امروز، موضوع‌ها بسیار پیشرفته‌تر شده و در دسترس گروه‌هایی با بیشتر از ۱۰۰ عضو قرار خواهند گرفت.

گروه‌هایی که قابلیت موضوع در آن‌ها فعال است، به صورت دو ستونه باز می‌شوند تا به راحتی به گفتگوهای دیگر خود نیز دسترسی داشته باشید. برای باز کردن سریع و مستقیم جدیدترین موضوع، کافیست دکمه‌ی جدیدی که در پیش‌نمایش گروه در فهرست گفتگوها نمایش داده می‌شود را انتخاب کنید.

گروه‌ها، یک موضوع پیش‌فرض به نام «عمومی» خواهند داشت که پیام‌های سرویس و پیام‌هایی که قبل از فعال شدن موضوع ارسال شده‌اند، در آنجا نمایش داده خواهند شد. این موضوع برای همه‌ی اعضای گروه در دسترس خواهد بود، ولی مدیران می‌توانند نام آن را تغییر داده و یا آن را از فهرست اصلی موضوع‌ها مخفی نمایند.

برای مشاهده‌ی سریع و راحت همه‌ی پیام‌های گروه، می‌توانید از حالت «مشاهده در قالب پیام» استفاده کنید. در این حالت، بالای هر پیام یک دکمه وجود خواهد داشت که مشخص می‌کند این پیام در کدام موضوع ارسال شده است. با انتخاب این دکمه، مستقیم به موضوع مورد نظر هدایت خواهید شد.

برای یافتن هرچه راحت‌تر موضوع‌ها، نشانگر پیام‌های خوانده نشده در موضوع‌هایی که قبلا به آن‌ها سر زده‌اید، با رنگ تیره‌تر و در موضوع‌هایی که تا حالا باز نکرده‌اید با رنگ روشن‌تر نمایش داده خواهند شد.

کاربرانی که طرفدار نظم و ترتیب هستند، می‌توانند تا ۵ موضوع را در بالای گروه سنجاق کنند. هر موضوع نیز می‌تواند بی‌نهایت پیام سنجاق شده داشته باشد.

مالکان گروه می‌توانند موضوع‌ها را در تنظیمات گروه خود فعال کرده و از بخش «اختیارات»، تعیین کنند چه کسانی اجازه‌ی ساخت و مدیریت موضوع‌ها را داشته باشند.

سیستم ضد هرزنامه‌ی قدرتمند

با توجه به اینکه تلگرام یکی از ۵ اپلیکیشن پر دانلود دنیا محسوب می‌شود، مسلما جز ۵ اپلیکیشن مورد هدف پیام‌های اسپم و هرزنامه نیز خواهد بود. مدیران گروه‌های شلوغ و معروف تلگرام، معمولا از ربات‌های غیر رسمی برای کنترل گروه خود کمک می‌گیرند. این ربات‌ها، به دلیل اینکه مانند تلگرام مقید به رعایت حریم شخصی نیستند، می‌توانند بسیار قوی‌تر از سیستم داخلی ضد هرزنامه‌ی تلگرام عمل کنند.

از امروز، مدیران گروه‌هایی که بیشتر از ۲۰۰ عضو دارند، می‌توانند حالت تهاجمی و پیش‌گیرانه‌ی جدیدی که از الگوریتم‌های تلگرام استفاده می‌کند را برای مقابله با پیام‌های اضافی و هرزنامه فعال کنند.

مدیران گروه‌ها همچنین می‌توانند اشتباهات سیستم جدید را از بخش «فعالیت‌های اخیر» گزارش کرده و به ما در بهتر کردن الگوریتم‌ها کمک کنند تا بتوانیم هرچه بهتر از گروه‌ها محافظت کنیم.

کدهای QR موقت

کاربرانی که نام کاربری عمومی داشته باشند، می‌توانند برای ارتباط هرچه راحت‌تر با افراد دیگر، برای پروفایل خود کدهای QR بسازند.

از امروز، می‌توانید حتی بدون داشتن نام کاربری، کدهای QR موقت برای پروفایل خود بسازید. کاربران دیگر می‌توانند با اسکن کردن این کدها، بدون داشتن نام کاربری و یا شماره موبایلتان، به طور مستقیم شما را در مخاطبین تلگرام خود اضافه کنند.

جستجوی اموجی در iOS

قابلیت «جستجوی اموجی» برای نسخه‌ی iOS تلگرام‌ فعال شده و کاربران می‌توانند با استفاده از کلمات کلیدی به زبان‌های مختلف، اموجی‌ مورد نظر خود را از بین اموجی‌های عادی و سفارشی، پیدا کنند. این قابلیت، از قبل برای کاربران اندروید در دسترس بود.

برای باز کردن پنل اموجی، کافیست هنگام نوشتن پیام، دکمه‌ی Emoji را انتخاب کنید.

اگر کلمه‌ی کلیدی مرتبط با یک اموجی را جا انداخته‌ایم، به راحتی می‌توانید در پلتفرم ترجمه، کلمه‌ی مورد نظر خود را پیشنهاد بدهید. فقط فراموش نکنید که باید زبان مورد نظر خود را از فهرست سمت چپ انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید کلماتی مانند «خوشحال» یا «لبخند» را در ابتدای پیام بنویسید تا پیشنهادات اموجی بر اساس آن کلمه را مشاهده کنید، و یا در هر قسمت دیگری از پیام، علامت دو نقطه را به همراه یک کلمه‌ی کلیدی مانند :مهمانی یا :ماسک بنویسید. البته این قابلیت جالب، چیز جدیدی نیست، صرفا خواستیم یادآوری کرده باشیم.

جزئیات میزان استفاده از حافظه و موارد بیشتر در اندروید

صفحه میزان استفاده از حافظه در اندروید مجدداً طراحی شده و از این پس، همانند سیستم عامل iOS، میزان فضایی که هر گفتگو در دستگاه شما اشغال می‌کند، نشان داده می‌شود.

از این پس، رسانه‌های مربوط به هر گفتگوی جداگانه، بر اساس نوع فایل (عکس، ویدیو، موزیک و فایل) از حافظه پنهان شما قابل پاک شدن هستند.

به علاوه، توسعه دهنگان اندروید، پشتیبانی از قابلیت باز کردن موقعیت‌های مکانی لحظه‌ای در برنامه‌های مکان‌یابی شخص ثالث را اضافه کرده‌اند و طراحی برنامه را در هنگام بارگذاری مواردی مانند پیام‌ها در گفتگوها، عکس‌های پروفایل و موقعیت‌های مکانی لحظه‌ای بهبود داده‌اند.

Premium اموجی‌های سفارشی بیشتر

هنرمندان تلگرام ۱۰ بسته اموجی جدید طراحی کرده‌اند تا کاربران پرمیوم گزینه‌های بیشتری برای ابراز احساسات خود در وضعیت، پیام‌ها و [واکنش‌ها] داشته باشند.

اموجی‌های تعاملی بیشتر

می‌دانید که به‌روزرسانی جدید تلگرام یعنی اضافه شدن اموجی‌های تعاملی جدید! یکی از اموجی‌های 😇 🫡 🤝 🙈 🤗 ✍️ 😨 را بدون هیچ متن دیگری در گفتگوهای دو نفره فرستاده و روی آن بزنید تا یک جلوه‌ی تمام صفحه به طور همزمان برای شما و مخاطبتان نمایش داده شود. همچنین تمامی کاربران می‌توانند از این اموجی‌ها به عنوان واکنش استفاده کنند.

به علاوه، تعداد زیادی اموجی دیگر نیز متحرک شده‌اند، از جمله چند اموجی پرچم 🇮🇳🇧🇷🇮🇩، وسایل روزمره 📨📱🛒 و موارد دیگر 🔝🔞🦄


برای امروز کافیه. از بالاترین حد حریم خصوصی خود لذت ببرید، ما هم روی (احتمالا) آخرین به‌روزرسانی سال کار می‌کنیم.


۶ دسامبر، ۲۰۲۲،
تیم تلگرام

Other News

استوری‌های گروه و ۸ قابلیت دیگر

تلگرام، با ۹ قابلیت جدید، مکالمات درون گروه‌ها را وارد مرحله جدیدی می‌کند و معنای ارتباط چند به چند را تغییر می‌دهد. از این پس، گروه‌ها می‌توانند استوری منتشر کنند و آن‌ها را به عنوان…
Feb 29, 2024

پیام‌های ذخیره شده 2.0، پیام‌های صوتی یک بار پخش‌شونده و ۸ قابلیت دیگر

۱۰ قابلیت جدید به تلگرام اضافه کردیم که شامل پیام‌های ذخیره شده‌ی ارتقا یافته، پیام‌های صوتی و ویدیویی یک بار مصرف که پس از پخش حذف می‌شوند،…
Jan 31, 2024

تماس‌های ارتقا یافته، جلوه‌ی تانوس و ربات‌های بهتر

در دهمین به‌روزرسانی سال ۲۰۲۳، تماس‌ها با افزایش عملکرد و کاهش میزان مصرف باتری بهبود یافته، جلوه‌ی جدیدی برای حذف پیام‌ها و چندین مورد…
Dec 31, 2023

ظاهر کانال، پست در استوری و موارد دیگر

در به‌روزرسانی کریسمس تلگرام، قابلیت تنظیم پس‌زمینه، اموجی وضعیت و لوگوی پروفایل برای کانال‌ها نیز فعال شده، کاربران می‌توانند پست‌های کانال‌ها را در استوری بازنشر کرده و امکان هدیه…
Dec 23, 2023