رسانه‌های مخفی، عدم‌ اشغال حافظه، ابزارهای جدید نقاشی، عکس پروفایل برای مخاطبین شما و موارد بیشتر

متن اصلی اعلامیه به زبان انگلیسی را بخوانید
 Introducing Hidden Media, Zero Storage Usage, New Drawing Tools, Profile Pictures for Your Contacts and More

دل هیچکس برای سال ۲۰۲۲ تنگ نخواهد شد، ولی این به‌روزرسانی، چندین قابلیت جذاب به همراه دارد که می‌تواند این سال را به یاد ماندنی کند: امکان ارسال رسانه با اسپویلر، روش‌های جدید برای کاهش فضای استفاده شده‌ی دستگاه، ابزارهای نقاشی جدید، عکس‌های پروفایل پیشنهادی و موارد بیشتر.

رسانه‌های مخفی

تلگرام برای پنهان کردن متن در پیام‌ها، از قابلیت اسپویلر پشتیبانی می‌کند. از این پس می‌توانید عکس‌ها و ویدیوها را نیز با یک لایه‌ی تار بپوشانید. زمانی که مخاطب شما روی آن بزند، این لایه از بین می‌رود و محتوا نمایش داده خواهد شد.

در منوی ضمیمه، یک یا چند مورد را انتخاب کرده، بر روی Menu iOS یا Menu Android بزنید و سپس «پنهان کردن با اسپویلر» را انتخاب نمایید.

عدم‌ اشغال حافظه

تلگرام تقریبا هیچ فضایی از دستگاه شما را اشغال نمی‌کند. می‌توانید رسانه‌ها و فایل‌های دیگر را از حافظه‌ی دستگاه خود حذف کرده و هر زمان که نیاز داشتید، دوباره از ابر تلگرام دانلود کنید. همچنین قابلیت تنظیم حداکثر حجم حافظه‌ی پنهان و یا حذف خودکار موارد استفاده نشده پس از مدت زمان مشخص، سال‌هاست که در تلگرام وجود دارد.

در این به‌روزرسانی، تنظیمات جدیدی جهت حذف خودکار رسانه‌های ذخیره شده در حافظه‌ی موقت، به صورت جداگانه برای گفتگوهای خصوصی، گروه‌ها و کانال‌ها (همراه با تعیین گفتگوهای استثنا) اضافه شده است.

نمودارهای دایره‌ای جدید، به مصورسازی فضای اشغال شده کمک کرده و بخش‌های مخصوص رسانه، فایل و موسیقی، امکان پاک کردن بزرگ‌ترین موارد را با فقط چند ضربه به شما می‌دهد.

سرعت محاسبه کردن حجم حافظه پنهان، در iOS بسیار بالاتر رفته است. خوشبختانه در اندروید، سرعت محاسبه از قبل بالا بود.

به تنظیمات > داده‌ها و ذخیره‌سازی > میزان استفاده از حافظه سر بزنید و امکانات جدید را بررسی کنید.

ابزارهای جدید نقاشی و نوشتن

ویرایشگر رسانه‌ی قدرتمند تلگرام، به طور کامل بازطراحی شده است. عرض ابزار نقاشی، به طور خودکار و بر اساس سرعت حرکت دست شما، تغییر می‌کند تا خطوط نرم‌تری رسم شوند.

ابزار جدیدی جهت تار کردن بخش‌های حساس یا اضافی عکس و همچنین ۵ روش برای انتخاب دقیق رنگ (از جمله ابزار قطره چکان) نیز اضافه شده‌اند.

هنگام اضافه کردن متن به عکس‌ها و ویدیوها، می‌توانید اندازه، فونت و پس‌زمینه‌ی آن را تغییر دهید.، همچنین تمامی کاربران می‌توانند در متن‌هایی که روی عکس‌ها می‌نویسند، از اموجی‌های متحرک سفارشی استفاده کنند، حتی اگر اشتراک پرمیوم نداشته باشند.

با انتخاب گزینه‌ی “+” می‌توانید به راحتی شکل‌هایی مانند مستطیل، دایره، فلش، ستاره و حباب گفتگو را اضافه کنید. همچنین اگر دست خود را روی عکس نگه دارید، کل صفحه رنگی شده و می‌توانید به این صورت کل عکس را پاک کنید.

در به‌روزرسانی‌های بعدی، ظاهر ویرایشگر رسانه را بهبود بخشیده و توانایی‌های آن را حتی بیشتر از این افزایش خواهیم داد.

عکس پروفایل برای مخاطبین

هنگام ویرایش مخاطبین خود، می‌توانید برای آن‌ها یک عکس دلخواه انتخاب کنید که فقط خودتان آن را مشاهده خواهید کرد.

اگر فکر می‌کنید که مخاطبتان هم ممکن است از عکس انتخابی خوشش بیاید، می‌توانید عکس مورد نظر را به او پیشنهاد دهید. پس از این کار، مخاطب شما می‌تواند فقط با دو ضربه، عکس پیشنهادی را به پروفایل خود اضافه کند.

پروفایل مخاطب خود را باز کنید > ویرایش، سپس یکی از گزینه‌های «تنظیم عکس برای …» یا «پیشنهاد عکس برای …» را انتخاب نمایید.

عکس پروفایل عمومی

اگر فقط به کاربران خاصی اجازه‌ی مشاهده‌ی عکس پروفایل خود را داده‌اید، می‌توانید یک عکس عمومی جداگانه نیز برای نمایش به کاربران دیگر انتخاب کنید.

به علاوه، در این به‌روزرسانی، نهایت حریم خصوصی ممکن برای عکس پروفایل را تجربه خواهید کرد: می‌توانید نمایش عکس پروفایل خود را روی «هیچکس» تنظیم کرده و فقط برخی کاربران و یا گروه‌ها را به عنوان استثنا در نظر بگیرید.

برای دسترسی به این موارد، می‌توانید به تنظیمات حریم خصوصی و امنیت > عکس پروفایل مراجعه کنید.

پنهان کردن اعضای گروه

مدیران گروه‌ها، می‌توانند با کمک ابزارهایی مانند سیستم ضد هرزنامه‌ی قوی، گروه‌های شلوغ خود را مرتب نگه دارند. ولی برخی از گروه‌ها ممکن است بخواهند از اعضای خود در برابر پیام‌های خصوصی ناخواسته محافظت کنند.

از این پس، مدیران گروه‌هایی با بیشتر از ۱۰۰ عضو، می‌توانند فهرست اعضای خود را از تنظیمات گروه مخفی کنند. بدین صورت، تا زمانی که کاربران پیامی در گروه ارسال نکنند، هیچکس جز مدیران از حضور آن‌ها خبر نخواهد داشت.

پنهان کردن اعضای گروه

انیمیشن‌های اندروید

انیمیشن‌های جذاب جدیدی هنگام پرش به یک پیام قدیمی در گفتگو و یا در بخش‌های دیگر اپلیکیشن، نمایش داده خواهند شد.

Premium اموجی‌های متحرک جدید

کاربران پرمیوم به ۱۰ بسته اموجی جدید که توسط هنرمندان تلگرام طراحی شده‌اند، دسترسی خواهند داشت.

از پنل استیکر Stickers، بخش اموجی Emoji، می‌توانید این بسته‌های جدید و موارد دیگر را پیدا کنید.

اموجی‌های تعاملی بیشتر

ما همیشه در حال افزایش اموجی‌های تعاملی خود هستیم. یکی از اموجی‌های 🎅🎄🤪🆒🗿🙊 را بدون هیچ متن دیگری در گفتگوهای دو نفره فرستاده و روی آن بزنید تا یک جلوه‌ی تمام صفحه به طور همزمان برای شما و مخاطبتان نمایش داده شود.

این اموجی‌ها همچنین به عنوان واکنش نیز قابل استفاده خواهند بود. احتمالا صورت موآی برای بدرقه‌ی ۲۰۲۲ خیلی کارآمد باشد.

موضوع‌ها برای گروه‌های هر اندازه

موضوع‌ها از این پس در تمامی گروه‌ها علیرغم اندازه آنها در دسترس هستند. این روش جدیدی برای ساماندهی بحث توسط تمامی کاربران است.


برای امروز کافیه. قصد داشتیم یک به‌روزرسانی دیگر هم در ماه دسامبر داشته باشیم، ولی در نهایت تصمیم گرفتیم ادامه‌ی ماه را استراحت کنیم.


۳۰ دسامبر ۲۰۲۲،
تیم‌ تلگرام

Other News

استوری‌های گروه و ۸ قابلیت دیگر

تلگرام، با ۹ قابلیت جدید، مکالمات درون گروه‌ها را وارد مرحله جدیدی می‌کند و معنای ارتباط چند به چند را تغییر می‌دهد. از این پس، گروه‌ها می‌توانند استوری منتشر کنند و آن‌ها را به عنوان…
Feb 29, 2024

پیام‌های ذخیره شده 2.0، پیام‌های صوتی یک بار پخش‌شونده و ۸ قابلیت دیگر

۱۰ قابلیت جدید به تلگرام اضافه کردیم که شامل پیام‌های ذخیره شده‌ی ارتقا یافته، پیام‌های صوتی و ویدیویی یک بار مصرف که پس از پخش حذف می‌شوند،…
Jan 31, 2024

تماس‌های ارتقا یافته، جلوه‌ی تانوس و ربات‌های بهتر

در دهمین به‌روزرسانی سال ۲۰۲۳، تماس‌ها با افزایش عملکرد و کاهش میزان مصرف باتری بهبود یافته، جلوه‌ی جدیدی برای حذف پیام‌ها و چندین مورد…
Dec 31, 2023

ظاهر کانال، پست در استوری و موارد دیگر

در به‌روزرسانی کریسمس تلگرام، قابلیت تنظیم پس‌زمینه، اموجی وضعیت و لوگوی پروفایل برای کانال‌ها نیز فعال شده، کاربران می‌توانند پست‌های کانال‌ها را در استوری بازنشر کرده و امکان هدیه…
Dec 23, 2023