چگونه از امنیت حساب تلگرام خود اطمینان حاصل کنید

بعضى از رسانه هاى جمعى از حمله‌ی «عظيم» سايبرى عليه تلگرام در ايران خبر داده‌اند.
آنچه در واقع اتفاق افتاد به شرح زير است:

حساب‌هاى تلگرام

افراد خاصی متصل بودن برخى از شماره‌ تلفن‌های ايران به تلگرام را بررسی کرده و توانسته‌اند حضور ١٥ ميليون حساب ثبت شده در تلگرام را تأييد كنند. در نتيجه، آنها فقط داده‌هايى كه در دسترس عمومى قرار داشته را به دست آورده‌اند و به خود حساب‌هاى كاربرى دسترسى نداشته‌اند. از آنجایی که محدوديت‌هاى تازه‌اى در سال جارى در API ما اعمال شده است، چنين وارسى گسترده‌اى ديگر ممكن نخواهد بود.
با اين حال، از آنجایی که تلگرام بر پايه‌ی فهرست شماره‌هاى تلفن عمل مى‌كند، هر كسى به طور بالقوه مى‌تواند بررسى كند كه آيا شماره‌اى در اين سيستم ثبت شده است يا خیر. چنین امکانی در تمامی پيام رسان‌هاى مشابه که بر اساس شماره تلفن کار می‌کنند (واتس‌اپ، مسنجر و …) نیز وجود دارد.

کد تایید پیامکی

در ابتدای سال جاری گزارش‌هایی مبنی بر دسترسی به برخی حساب‌های تلگرام از طریق نفوذ به کد تایید پیامکی دریافت شده بود و از آنجایی که ما درباره‌ی آن به کاربرانمان در برخی کشورها هشدارهای جدی داده بودیم، نمی‌توان آن را تهدید جدیدی در نظر گرفت. در سال گذشته ما برای محافظت از کاربران در چنین شرایطی تایید هويت دو مرحله ای را معرفی كرديم.
در صورتی که احساس می‌کنيد اپراتور تلفن همراه شما به کد پیامکی شما نفوذ می‌کند، از تایید هويت دو مرحله ای استفاده کنید تا از حسابتان به وسيله‌ی رمزعبور محافظت شود. در این صورت، یک مهاجم هرگز با داشتن کد پیامکی به حساب شما دسترسی نخواهد داشت.

امنیت حساب

شما می‌توانید تایید هويت دو مرحله ای را از این طریق فعال کنید:

Telegram Settings - Privacy and Security – 2-Step Verification

همچنین در قسمت Privacy and Security منوی دیگری با عنوان Active Sessions وجود دارد که لیست تمامی دستگاه‌هایی که به حساب شما متصل است را نشان می‌دهد. در این قسمت شما می‌توانید دسترسی هریک از آن دستگاه‌ها را خاتمه دهید.


همچنين به لينك هاى زير مراجعه كنيد :
٠ نکات امنیتی
٠تایید هويت دو مرحله ای

٢ اوت ،٢٠١٦
تيم مديريت تلگرام