عکس پروفایل ساز، دسته‌بندی اموجی‌ها، ترجمه کردن کل گفتگو و موارد بیشتر

متن اصلی اعلامیه به زبان انگلیسی را بخوانید
Profile Photo Maker, Emoji Categories, Translating Entire Chats, and More

در نخستین به‌روزرسانی امسال، به عنوان دست گرمی، ۱۰ قابلیت اصلی به تلگرام اضافه کرده‌ایم.

عکس پروفایل ساز

می‌توانید به راحتی هر استیکر یا اموجی متحرکی را به یک عکس پروفایل برای حساب کاربری یا گروه و کانال خود تبدیل کنید. تمامی کاربران (حتی اگر پرمیوم نباشند) می‌توانند از اموجی‌های متحرک و سفارشی برای این کار استفاده کنند.

شما می توانید عکس های پروفایل برای مخاطبین خود را تنظیم یا پیشنهاد کنید - تلاش کنید اطلاعات یک مخاطب را ویرایش کنید.

دسته‌بندی اموجی‌ها

در پنل استیکر و همچنین هنگام انتخاب واکنش و وضعیت، استیکرها و اموجی‌ها، به دسته‌بندی‌های مختلفی از جمله 👍 ❤️ یا 💤 تقسیم شده‌اند. دست خود را روی هرکدام از اموجی‌ها نگه داشته تا بتوانید قبل از ارسال، آن را با کیفیت بهتر تماشا کنید.

کاربران تلگرام به بیش از یک میلیون استیکر و اموجی مختلف دسترسی دارند، و نمی‌خواهیم یافتن استیکر مورد نظر، وقت زیادی از آن‌ها بگیرد.

Premium ترجمه کردن کل گفتگو

از این پس، کاربران پرمیوم می‌توانند کل یک گفتگو، گروه یا کانال را با کمک نوار ترجمه در بالای صفحه، به صورت لحظه‌ای ترجمه کنند. می‌توانید از منوی گزینه‌ها، این نوار را پنهان کرده و همچنین زبان‌های مورد نظر برای ترجمه را انتخاب کنید.

تمامی کاربران می‌توانند پیام مورد نظر خود را انتخاب کرده و با استفاده از گزینه‌ی «ترجمه پیام»، آن را ترجمه کنند.

میزان استفاده از شبکه

به کمک نمودارهای دایره‌ای دقیق، میزان حجم مصرفی اینترنت توسط تلگرام، در وای‌فای و یا داده‌ی تلفن همراه را مشاهده کنید. سپس تنظیمات دانلود خودکار را بر اساس تعرفه‌ی اینترنت خود تغییر دهید.

در ماه گذشته، به‌روزرسانی مشابهی در بخش میزان استفاده از حافظه اعمال شد. اگر با همین سرعت پیش برویم، احتمالا به زودی به همه‌ی بخش‌های اپلیکیشن، نمودار دایره‌ای اضافه کنیم!

ذخیره‌ی خودکار رسانه‌های دریافتی

می‌توانید ذخیره‌ی خودکار رسانه‌ها در گالری را بر اساس حجم، نوع و گفتگویی که از آن دانلود شده‌اند، فعال کنید. همچنین قابلیت تعیین استثنا نیز به این منو اضافه شده تا بتوانید موارد مورد نظر خود را ذخیره کنید.

با تلگرام، نیاز نیست همه چیز را در دستگاه خود ذخیره کنید. می‌توانید رسانه‌ها و فایل‌ها را از حافظه‌ی دستگاه خود حذف کرده و هر زمان که نیاز داشتید، دوباره از ابر تلگرام دانلود کنید.

دسترسی‌های جداگانه برای رسانه‌ها

مدیران گروه‌ها می‌توانند دسترسی ارسال ۹ نوع مختلف رسانه (از جمله عکس، پیام صوتی یا ویدیویی) را به کاربران بدهند. همچنین می‌توانند دسترسی ارسال پیام متنی در گروه را بسته و گروه‌های رسانه‌ای بسازند.

بالاخره امکان برقراری ارتباط فقط با استفاده از پیام صوتی یا آزمون فراهم شد و نیازی به نظارت مداوم مدیران نیست.

اشتراک سالانه‌ی پرمیوم

می‌توانید با پیش‌پرداخت اشتراک یک ساله‌ی Premium تلگرام پرمیوم، تا ۴۰ درصد سود کنید.

Annual Premium Subscription

حالا که خودتان تا یک سال اشتراک پرمیوم دارید، چرا یک اشتراک چند ماهه هم به دوستان خود هدیه نمی‌دهید؟

انتخاب گفتگو برای ربات‌ها

توسعه‌دهندگان می‌توانند دکمه‌های ویژه‌ای به ربات‌های خود اضافه کنند که به کاربران امکان انتخاب افراد، گفتگوها، کانال‌هایی با معیارهایی از پیش تعیین شده را می‌دهد.

به عنوان نمونه، می‌توان از این دکمه‌ها برای افزودن سریع ربات به گروه‌هایی که کاربر در آن‌ها مدیر بوده و قابلیت موضوع نیز فعال است، استفاده کرد.

برنامه‌نویس‌های ربات می‌توانند جزییات بیشتر را در راهنما و کانال @BotNews مطالعه کنند.

ورود دوباره به حساب با استفاده از Apple ID و Google ID

کاربران پس از خروج از حساب، می‌توانند دوباره با استفاده شناسه‌ی اپل یا گوگل خود، به راحتی وارد حسابشان شوند. البته اگر گذرواژه‌ی تایید دو مرحله‌ای فعال باشد، همچنان نیاز است که آن را وارد کنند.

اموجی‌های سفارشی جدید

به‌روزرسانی‌های تلگرام، بدون اضافه شدن ۱۰ بسته اموجی سفارشی جدید که توسط هنرمندان تلگرام طراحی شده‌اند، کامل نخواهد شد. این بار چند صد آیکون مختلف که به طور اختصاصی برای عکس پروفایل و گروه طراحی شده‌اند را اضافه کرده‌ایم.

می‌توانید این بسته‌ها را از بخش استیکرهای پرطرفدار در بالای قسمت جدید اموجی‌های پرطرفدار، مشاهده و اضافه کنید.

اموجی‌های تعاملی جدید

انیماتورهای ما نیز نسخه‌های تعاملی اموجی‌های 🙊 💊 😘 💘 🙉 را اضافه کرده‌اند. یکی از آن‌ها را بدون هیچ متن دیگری در گفتگوهای دو نفره فرستاده و روی آن بزنید تا یک جلوه‌ی تمام صفحه به طور همزمان برای شما و مخاطبتان نمایش داده شود. این اموجی‌ها، به عنوان واکنش نیز برای تمامی کاربران قابل استفاده خواهند بود.


کسی حرف از استراحت زد؟ کار از این حرفا گذشته، چون ما در حال آماده کردن به‌روزرسانی بعدی هستیم.


۳ فوریه، ۲۰۲۳
تیم تلگرام

Other News

استوری‌های گروه و ۸ قابلیت دیگر

تلگرام، با ۹ قابلیت جدید، مکالمات درون گروه‌ها را وارد مرحله جدیدی می‌کند و معنای ارتباط چند به چند را تغییر می‌دهد. از این پس، گروه‌ها می‌توانند استوری منتشر کنند و آن‌ها را به عنوان…
Feb 29, 2024

پیام‌های ذخیره شده 2.0، پیام‌های صوتی یک بار پخش‌شونده و ۸ قابلیت دیگر

۱۰ قابلیت جدید به تلگرام اضافه کردیم که شامل پیام‌های ذخیره شده‌ی ارتقا یافته، پیام‌های صوتی و ویدیویی یک بار مصرف که پس از پخش حذف می‌شوند،…
Jan 31, 2024

تماس‌های ارتقا یافته، جلوه‌ی تانوس و ربات‌های بهتر

در دهمین به‌روزرسانی سال ۲۰۲۳، تماس‌ها با افزایش عملکرد و کاهش میزان مصرف باتری بهبود یافته، جلوه‌ی جدیدی برای حذف پیام‌ها و چندین مورد…
Dec 31, 2023

ظاهر کانال، پست در استوری و موارد دیگر

در به‌روزرسانی کریسمس تلگرام، قابلیت تنظیم پس‌زمینه، اموجی وضعیت و لوگوی پروفایل برای کانال‌ها نیز فعال شده، کاربران می‌توانند پست‌های کانال‌ها را در استوری بازنشر کرده و امکان هدیه…
Dec 23, 2023