۷۰۰ میلیون کاربر و تلگرام پرمیوم

متن اصلی اعلامیه به زبان انگلیسی را بخوانید
700 Million Users and Telegram Premium

تلگرام به یکی از ۵ برنامه با بیشترین دانلود در سرتاسر جهان در سال ۲۰۲۲ تبدیل شده و هم اکنون بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. این پیشرفت فقط با معرفی کاربران به دست آمده و تلگرام هرگز برای تبلیغ اپلیکیشن‌هایش هزینه‌ای پرداخت نکرده است.

از آنجایی که تلگرام به سرعت در حال رشد است، بسیاری از کاربران تمایل خود را برای ارائه‌ی کمک‌های مالی در جهت حمایت از تلگرام، ابراز کرده‌اند. به همین منظور،Premium تلگرام پرمیوم را راه‌اندازی کردیم. با خرید اشتراک پرمیوم، علاوه بر حمایت از ادامه‌ی فعالیت تلگرام، می‌توانید به قابلیت‌های انحصاری بیشتری دسترسی داشته باشید.

بدین صورت، می‌توانیم قابلیت‌های هزینه‌بر و پیشرفته‌تری که کاربران مدت‌هاست منتظرشان هستند را ارائه داده و همچنین دسترسی رایگان به قوی‌ترین پیام‌رسان موجود را حفظ کنیم.

Premium تلگرام پرمیوم

با تهیه‌ی اشتراک تلگرام پرمیوم، کاربران می‌توانند به امکانات متعددی مانند محدودیت‌های کمتر، آپلود تا ۴ گیگابایت، دانلود سریع‌تر، استیکر و واکنش‌های اختصاصی، مدیریت گفتگوی بهبود یافته و… دسترسی داشته باشند.

البته همه‌ی قابلیت‌های کنونی تلگرام که کاربران بیشتر از یک دهه است که در حال استفاده از آن‌ها هستند، به صورت رایگان در دسترس خواهند ماند. در عین حال، کاربران غیر پرمیوم می‌توانند از برخی قابلیت‌های پرمیوم بهره‌مند شوند، به عنوان نمونه می‌توانند فایل‌های حجیم آپلود شده توسط کاربران پرمیوم را دانلود کرده و یا استیکرهای پرمیوم را ببینند، همچنین می‌توانند با انتخاب یک واکنش پرمیوم که توسط شخص دیگری ارسال شده، همان واکنش را به پیام بدهند.

مشارکت کاربران پرمیوم به بهبود و گسترش اپلیکیشن در سال‌های آینده کمک خواهد کرد و تلگرام می‌تواند رایگان و مستقل باقی مانده، اولویت به کاربران را حفظ کرده و نحوه عملکرد یک شرکت تکنولوژی را از نو تعریف کند.

Premium آپلود تا ۴ گیگابایت

کاربران می‌توانند به طور رایگان فایل‌ها و رسانه‌هایی تا حجم ۲ گیگابایت را در فضای ابری نامحدود تلگرام آپلود کنند. با تلگرام پرمیوم، می‌توانید تا ۴ گیگابایت فایل ارسال کنید. این حجم معادل یک ویدیوی ۴ ساعته با کیفیت ۱۰۸۰، یا یک فایل صوتی کیفیت بالا با زمان ۱۸ روز خواهد بود.

همه‌ی کاربران می‌توانند این فایل‌های بسیار بزرگ را دانلود کنند، حتی اگر اشتراک تلگرام پرمیوم نداشته باشند.

Premium دانلود سریع‌تر

کاربران پرمیوم می‌توانند رسانه‌ها و فایل‌ها را با بیشترین سرعت ممکن دانلود کرده و با بالاترین سرعتی که اینترنتشان پشتیبانی می‌کند، به فایل‌های فضای ابری نامحدود خود دسترسی داشته باشند.

Premium محدودیت‌های کمتر

تقریبا تمام قابلیت‌های موجود در تلگرام، برای کاربران پرمیوم محدودیت کمتری خواهند داشت. با تلگرام پرمیوم، می‌توانید به ۱۰۰۰ کانال بپیوندید، ۲۰ پوشه درست کرده و در هر پوشه ۲۰۰ گفتگو اضافه کنید، حساب کاربری چهارم را به اپلیکیشن تلگرام اضافه کنید، ۱۰ گفتگو از صفحه‌ی اصلی سنجاق کرده و ۱۰ استیکر مورد علاقه ذخیره کنید.

Doubled limits for almost everything in the app

به علاوه، اشتراک پرمیوم تلگرام به شما اجازه می‌دهد که بیوگرافی طولانی‌تری برای خود نوشته و در آن لینک قرار دهید، کاراکترهای بیشتری در کپشن رسانه‌ها بنویسید، پاسخ مناسب به هر پیامی را با کمک ۴۰۰ گیف مورد علاقه راحت‌تر پیدا کنید، و همچنین تا ۲۰ لینک t.me برای گروه و کانال‌های خود رزرو کنید.

Premium تبدیل صدا به متن

اگر می‌خواهید بدون گوش دادن به پیام‌های صوتی، جواب آن‌ها را بدهید، می‌توانید از قابلیت تبدیل صدا به متن استفاده کنید. همچنین می‌توانید به متن تبدیل شده امتیاز داده و به بهتر شدن آن کمک کنید.

Premium استیکرهای ویژه

قابلیت پخش انیمیشن‌های تمام صفحه به تعدادی از استیکرها اضافه شده است. کاربران پرمیوم می‌توانند این استیکرها را در گفتگو ارسال کرده تا کاربران دیگر جلوه‌های آن را مشاهده کنند. همچنین به صورت ماهانه استیکرهای پرمیوم جدید توسط طراحان تلگرام اضافه خواهند شد.

می‌توانید استیکرهای پرمیوم را در بخش جدیدی که پایین «اخیرا استفاده شده» در پنل استیکر اضافه شده است، ببینید.

Premium واکنش‌های ویژه

کاربران پرمیوم می‌توانند از بیش از ۱۰ اموجی جدید از جمله 👌😍❤️‍🔥💯 (و همچنین موارد مورد علاقه‌ی جدید 🤡🌭🐳) برای واکنش به پیام‌ها استفاده کنند.

Premium مدیریت گفتگو

ابزارهای جدیدی برای مرتب کردن فهرست گفتگوها به تلگرام پرمیوم اضافه شده‌اند - از جمله قابلیت تغییر پوشه گفتگوی پیش‌فرض که باعث می‌شود پس از اجرای اپلیکیشن، به جای پوشه‌ی «تمامی گفتگوها»، وارد یک پوشه‌ی سفارشی مانند «خوانده نشده» بشوید.

برای تغییر پوشه‌ی پیش‌فرض، دست خود را روی یکی از پوشه‌ها در فهرست گفتگو نگه داشته، «تغییر ترتیب» را انتخاب کرده و پوشه‌ی مورد نظر خود را به اول لیست بکشید.

همچنین، مشترکین پرمیوم می‌توانند گزینه‌ای را در تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت فعال کنند تا گفتگوهای جدید به طور خودکار بایگانی و بی‌صدا شوند، بدین ترتیب، شلوغ‌ترین فهرست‌های گفتگو نیز مرتب خواهد ماند.

Premium عکس‌های پروفایل متحرک

ویدیوهای پروفایل کاربران پرمیوم، برای کاربران دیگر در همه‌ی قسمت‌های اپلیکیشن (از جمله داخل گفتگو و در صفحه‌ی فهرست گفتگوها) متحرک خواهند شد. به این شکل می‌توانید تیپ جدیدتان را به همه نشان داده و یا با یک انیمیشن تکرار شونده، خلاقیت خود را به رخ بکشید.

Premium نشانگر پرمیوم

Premiumیک نشانگر ویژه در کنار نام کاربران پرمیوم در فهرست گفتگوها، بالای هر گفتگو و در فهرست اعضای گروه نمایش داده خواهد شد، که مشخص می‌کند آن‌ها از تلگرام حمایت کرده و قابلیت‌های جدید را زودتر دریافت می‌کنند.

Premium آیکون‌های اپلیکیشن پرمیوم

آیکون‌های جدیدی برای کاربران پرمیوم اضافه شده تا بتوانند ظاهر تلگرام را در صفحه‌ی اصلی دستگاه خود تغییر داده و آیکونی که با سلیقه و یا عکس پس‌زمینه‌ی دستگاهشان مطابقت دارد را انتخاب کنند. این آیکون‌ها شامل ستاره‌ی پرمیوم، آسمان شب و هواپیمای کاغذی توربو دار خواهند بود. همچنین یک لوگوی طلایی رنگ تلگرام نیز برای همه‌ی کاربران قابل استفاده خواهد بود.

Premium app icons

Premium محدودیت‌های کمتر

در برخی کشورها، پیام‌های حمایت شده در کانال‌های بزرگ و عمومی نمایش داده می‌شوند. این تبلیغات، کوتاه بوده، حریم خصوصی کاربران زیر پا نگذاشته و به حمایت از هزینه‌های تلگرام کمک می‌کنند. پیام‌های حمایت شده، برای کاربران پرمیوم نمایش داده نخواهند شد.

با تهیه‌ی اشتراک پرمیوم، علاوه بر دسترسی به امکانات ویژه‌ی ذکر شده، به ادامه‌ی فعالیت نسخه‌ی رایگان تلگرام برای کاربران دیگر نیز کمک خواهید کرد.

قابلیت‌های بیشتر برای همه

علاوه بر قابلیت‌های هیجان انگیزی که برای کاربران پرمیوم در نظر گرفته‌ایم، همچنان به اضافه کردن قابلیت‌های رایگان برای همه‌ی کاربران نیز ادامه داده و این کار را سریع‌تر از اپلیکیشن‌های دیگر انجام خواهیم داد. این به‌روزرسانی نیز استثنا نبوده و قابلیت‌هایی از جمله درخواست عضویت برای گروه‌های عمومی، صفحه‌ی متحرک برای اشتراک‌گذاری خارجی، توضیح بهبود یافته برای ربات‌ها و… را اضافه خواهد کرد.

درخواست عضویت برای گروه‌های عمومی

از این پس می‌توانید درخواست عضویت را در گروه‌های عمومی نیز فعال کرده تا مدیرهای گروه، کاربرها را قبل از عضویت، بررسی کنند. کاربران پس از باز کردن گروه، می‌توانند گزینه‌ی «درخواست عضویت» را انتخاب کرده و به فهرست درخواست‌ها (که فقط مدیران می‌توانند آن را ببینند) اضافه شوند.

Request to join a public group

پس از این کار، مدیران گروه می‌توانند قبل از تایید عضویت کاربران، به آن‌ها پیام داده و با آن‌ها گفتگو کنند یا قوانین را برایشان بفرستند. زمانی که مدیر گروه به کاربری که درخواست عضویت داده، پیام می‌دهد، تلگرام در بالای گفتگو مشخص می‌کند که این پیام از سمت مدیر گروه ارسال شده است.

سازندگان گروه‌های عمومی می‌توانند از تنظیمات گروه ویرایش > نوع گروه > چه کسی می‌تواند پیام بفرستد > فقط اعضا، گزینه‌ی «پذیرفتن اعضای جدید» را فعال کنند.

نشانگرهای تأیید در گفتگوها

اشخاص معروف و سازمان‌ها‌ می‌توانند با دریافت یک نشاگر تأیید Verification Check، گروه، کانال یا ربات خود را تأیید نموده و به‌ کاربران نشان دهند که پیام‌هایشان‌ از منبع تأیید شده‌ای دریافت می‌شوند. این نشانگر از این پس علاوه بر پروفایل‌ها، نتایج جستجو و فهرست گفتگوها، در قسمت بالای گفتگو نیز نمایش داده می‌شوند. به این ترتیب، شناسایی منابع اطلاعات تأیید شده راحت‌تر می‌شود.

در صورتی که حداقل در دو شبکه اجتماعی حساب تأیید شده دارید، می‌توانید گروه، کانال یا ربات خود را تأیید کنید.

ربات‌های بهبودیافته

ربات‌های تلگرام به شما در شرکت در آزمون‌ها، دریافت پرداخت‌ها و‌ حتی جایگزین کردن وبسایت‌های کامل کمک می‌کنند. توسعه‌دهندگان ربات از این پس می‌توانند عکس‌ها و ‌ویدیوهایی را به قسمت «این ربات چه می‌کند؟» اضافه کنند تا قابلیت‌های آن‌ها را به نمایش بگذارند.

What can this bot do?

ربات‌هایی که در منوی ضمیمه Attach قرار می‌گیرند، از این پس می‌توانند علاوه بر گفتگوهای یک‌ به یک، در گروه‌ها و کانال‌ها نیز کار کنند.

ربات API، پلتفرم رایگان و منبع‌بازی است که همه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. در صورتی که تمایل دارید ربات خودتان را بسازید، این راهنما را بررسی کنید.

پیش‌نمایش‌های گفتگوی بهبودیافته در اندروید

این به‌روزرسانی، پیش‌نمایش‌های گفتگوی بهبود یافته در اندروید (همانند iOS) را به همراه دارد. از این پس می‌توانید در بین آن‌ها پیمایش کنید و بدون علامت زدن گفتگو به عنوان خوانده شده، کل آن را مشاهده کنید. دکمه‌های جدیدی اضافه شده‌اند که به شما امکان علامت زدن گفتگو به عنوان خوانده شده، بی‌صدا کردن، سنجاق کردن یا حذف گفتگو را می‌دهند.

برای پیش نمایش گفتگو، در فهرست گفتگوهای خود به سادگی عکس پروفایل آن را بزنید و نگه دارید.

ذخیره خودکار در گالری در اندروید

گزینه ذخیره خودکار رسانه‌ها در گالری با قدرتی جدید بازگشته است: ذخیره رسانه‌ها از این پس می‌تواند به صورت جداگانه برای گفتگوها با کاربران، گروه‌ها یا کانال‌ها فعال یا غیرفعال شود.

Save to Gallery Settings on Android

به‌اشتراک‌گذاری خارجی بهبودیافته در iOS

با قابلیت ارسال فایل‌ها تا حجم ۲ گیگابایت (یا ۴ گیگابایت)، کاربران می‌توانند به راحتی رسانه‌های بزرگ را از برنامه‌های دیگر مستقیماً در تلگرام یا هر پلتفرم تلفن همراه دیگری به اشتراک بگذارند.

در هنگام ارسال فایل‌های بزرگی که از برنامه دیگری در iOS به اشتراک گذاشته شده‌اند، از این پس می‌توانید نوار پیشرفت متحرکی را مشاهده کنید تا بفهمید برای چای یا اسپرسو به اندازه کافی وقت دارید یا نه.

عکس پروفایل با استیکر و اموجی در macOS

کاربران macOS از این پس می‌توانند به روشی سریع عکس‌های پروفایل سفارشی خود را تولید کنند. هر استیکر یا اموجی متحرکی را به عنوان تمرکز عکس انتخاب نموده و یک پس‌زمینه رنگی تدریجی را به آن اضافه کنید. شما می‌توانید این عکس‌ها را به عنوان عکس پروفایل خودتان یا به عنوان عکس گروه یا کانال تنظیم کنید. با این کار به راحتی می‌توانید آیکونی متناسب با موضوع گفتگو بدون نیاز به جستجو در عکس‌های موجود ایجاد کنید.

برای ایجاد چنین عکسی، به قسمت تنظیمات یا صفحه اطلاعات گفتگو مراجعه نموده و بر روی ویرایش > عکس پروفایل > استیکر یا اموجی کلیک کنید.

سریع‌تر و قوی‌تر

این به‌روزرسانی بیش از ۱۰۰ رفع اشکال و بهینه‌سازی برای برنامه‌های تلفن همراه و دسکتاپ به همراه دارد که شامل برطرف کردن اشکالات، بهبود سرعت و توسعه قابلیت‌های کوچک است. کاربران iOS که جدیدترین مدل آیفون یا آی‌پد را دارند، انیمیشن‌هایی بسیار روان‌تری (۱۲۰ فریم بر ثانیه) را در سرتاسر برنامه مشاهده خواهند کرد. کاربران اندروید نیز از کیفیت صدا و ویدیوی بهتر در پیام‌های صوتی و ویدیویی و همچنین قابلیت تنظیم آیکون‌های دیگری برای برنامه، پاک کردن تمامی استیکرهای اخیر به صورت یک‌جا و ترجمه بیوگرافی کاربران و توضیحات گفتگو بهره‌مند خواهند شد.

تمامی این تغییرات به تدریج منتشر شده و در صورتی که به‌روزرسانی را مشاهده نکردید، لطفاً منتظر بمانید، زیرا به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

از شما سپاس‌گزاریم

امروز روز مهمی در تاریخ تلگرام است و نه تنها نقطه عطفی برای تلگرام محسوب می‌شود، بلکه آغاز ی برای کسب درآمد پایدار تلگرام است. ما باور داریم که توسعه تلگرام باید در درجه اول توسط کاربرانش هدایت شود، نه تبلیغ‌کنندگان. به این ترتیب، کاربران ما همیشه اولویت اصلی ما باقی خواهند ماند.


۱۹ ژوئن ۲۰۲۲،
تیم تلگرام