پوسته‌های گفتگو، رسید خوانده شدن پیام در گروه‌ها و ضبط پخش زنده

متن اصلی اعلامیه به زبان انگلیسی را بخوانید
Introducing Chat Themes, Interactive Emoji, Read Receipts in Groups and Live Stream Recording

بروزرسانی امروز امکان تنظیم پوسته‌های مختلف برای گفتگوهای خصوصی، به اشتراک‌گذاری احساساتتان با عزیزانتان با استفاده از اموجی‌های متحرک با جلوه‌های تمام صفحه، مشاهده جزئیات خوانده‌شدن پیام‌ها در گروه‌ها و ضبط ویدیو و صدا از پخش‌های زنده را به شما می‌دهد.

پوسته‌های گفتگو

تلگرام ده‌ها قابلیت برای مرتب‌سازی گفتگوهای شما و سفارشی‌سازی ظاهر آنها‌ (از پوشه‌های گفتگو گرفته تا پس‌زمینه‌های متحرک) دارد. در این بروزرسانی، هماهنگی و زیبایی در قالب پوسته‌های جدید برای گفتگوهای خصوصی، با هم پیوند خورده‌اند.

طراحان ما ۸ پوسته ایجاد کرده‌اند که می‌توانند برای یک گفتگوی خصوصی بخصوص اعمال و در تمام دستگاه‌های شما همگام‌سازی شوند. هر یک از پوسته‌های جدید حاوی حباب‌های پیام با زمینهٔ طیف‌رنگی رنگارنگ، پس زمینه‌های متحرک زیبا و الگوهای پس‌زمینه منحصر به فرد هستند.

شما و مخاطب گفتگویتان می‌توانید پوسته را برای هر دو طرف انتخاب کرده و هر گفتگویی را به سادگی تشخیص دهید، حتی اگر قادر به پیدا کردن عینک‌تان نباشید. به این ترتیب می‌توانید برای گفتگوهای اقوام ‌و همکارانتان پوسته‌های متفاوتی انتخاب کنید تا دیگر به اشتباه از آن ویدیوهای منشوری برای رئیستان نفرستید.

جهت تنظیم پوسته برای گفتگویتان، در اندروید: روی سربرگ گفتگو بزنید > ⋮> تغییر رنگ‌ها. در iOS: روی سربرگ گفتگو بزنید >⋯ > تغییر رنگ‌ها بزنید .مخاطب گفتگویتان فقط در صورت استفاده از آخرین نسخه تلگرام پوسته را خواهد دید.

هر پوسته نسخه روز و شب دارد و از تنظیمات حالت شب دستگاه‌تان پیروی خواهد کرد - چه تمام روز آن را در حالت تیره گذاشته باشید، چه گفتگوهایتان را با نور آفتاب هماهنگ کنید.

این ۸ پوستهٔ نخستین تنها آغاز کار هستند - طراحانمان‌ از همین حالا در حال کار برای اضافه کردن پوسته‌های بیشتر هستند.

اموجی‌های متحرک

ما اموجی‌های متحرک را دوست داریم، اما بعضی وقت‌ها حتی یک قلب قرمز بزرگ و تپنده هم برای ابراز احساستان کافی نیست.

با ترکیب کمی کد، اندکی نقاشی و مقدار زیادی جادوی سیاه، روش جدیدی را برای به اشتراک‌گذاری بلادرنگ احساسات خود ایجاد کرده‌ایم. با ارسال اموجی 🎆 🎉 🎈 👍 💩 یا ❤️ بدون هیچ متن دیگری و زدن روی اموجی‌های متحرک در گفتگوهای خصوصی یک جلوه تمام صفحه را به نمایش در آورید.

در صورتی که صفحه گفتگو هم برای شما و هم برای مخاطب گفتگویتان باز باشد، انیمیشن‌ها و لرزش‌ها به صورت همزمان بر روی دستگاه هر دوی شما پخش خواهد شد، بنابراین حتی از راه دور نیز با یکدیگر احساس نزدیکی خواهید داشت.

مخاطب گفتگویتان فقط در صورت استفاده از آخرین نسخه تلگرام جلوه‌ها را خواهد دید.

هنرمندان ما از همین حالا به دخمه‌هایشان برگشته‌اند و روی جلوه‌های تمام صفحه جدید برای ایموجی‌های متحرک دیگر کار می‌کنند.

رسید خوانده شدن پیام در گروه‌های کوچک

پوسته‌های گفتگو و اموجی‌های متحرک در حال حاضر فقط در گفتگوهای خصوصی کار می‌کنند. ولی این بروزرسانی همچنین حاوی یک تغییر عمده برای گروه‌ها است.

به طور کلی، به محض اینکه یکی از اعضای گروه پیام‌هایتان را ببیند، به عنوان‌ خوانده شده (✓✓) علامت زده می‌شوند. از این پس در گروه‌های کوچک، می‌توانید با انتخاب پیام ارسالی خود، لیست اعضایی که آن پیام را خوانده‌اند هم ببینید.

برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران، رسید خوانده شدن پیام‌های گروه ها تنها تا ۷ روز پس از ارسال آنها نگهداری می‌شود. ذخیره‌سازی لیست چیزهایی که شما تاکنون مشاهده کرده‌اید در دستور کار تلگرام قرار ندارد.

ضبط پخش‌های زنده و گفتگوهای ویدیویی

تلگرام میزبان میلیون‌ها اجتماع است که می‌توانند رویدادهای زنده برای تعداد نامحدودی بیننده ایجاد کند. چه کنسرت منحصر به فردی باشد که یکبار در زندگی تجربه‌اش می‌کنید، چه کلاس روزانهٔ ریاضی، از این پس مدیران می‌توانند پخش‌های زنده و گفتگوهای ویدیویی را ضبط کنند تا بعداً آن‌ها را برای کسانی که نسخه زنده را از دست دادند به اشتراک بگذارند.

مدیران می‌توانند‌ ضبط را مستقیما از منوی پخش زنده یا گفتگوی ویدیویی شروع کنند - با گزینه‌های ضبط ویدیو و صدا یا فقط صدا. برای ضبط ویدیو، افقی یا عمودی بودنِ جهتِ ویدیوی نهایی را انتخاب کنید. بعد قطع ضبط یا پایان یافتن پخش زنده، فایل بلافاصله‌ به قسمت پیام‌های ذخیره شده شما آپلود‌ می‌شود.

برای باز کردن منوی پخش و‌ شروع ضبط، روی ⋮ یا ⋯ بزنید. در هنگام ضبط یک نقطه قرمز کنار عنوان پخش نمایش داده می‌شود.

همین‌ها برای سرگرم شدنتان تا بروزرسانی بعدی کافیست. مثل همیشه، خیلی منتظرتان نمی‌گذاریم.


۱۹ سپتامبر ۲۰۲۱،
تیم تلگرام