تماس‌های ویدیویی با حداکثر ۱۰۰۰ بازدیدکننده، پیام‌های ویدیویی 2.0، سرعت پخش ویدیو و بیشتر

متن اصلی اعلامیه به زبان انگلیسی را بخوانید
Video Calls with up to 1000 Viewers, Video Messages 2.0, Video Playback Speed and More

با این بروزرسانی، ویدیوها وارد مرحله جدیدی می‌شوند. تماس‌های ویدیویی گروهی می‌توانند تا حداکثر ۱۰۰۰ بازدیدکننده داشته باشند، پیام‌های ویدیویی با کیفیت بالاتری ضبط شده و می‌توانند بزرگنمایی شوند، ویدیوهای معمولی می‌توانند با سرعت 0.5 یا 2x مشاهده شوند. ما همچنین قابلیت به اشتراک گذاری صفحه نمایش به همراه صدا را به تمامی تماس‌های ویدیویی، از جمله تماس‌های یک به یک اضافه کرده‌ایم، به همراه بسیاری از قابلیت‌های دیگر.

تماس‌های ویدیویی گروهی 2.0

تماس‌های ویدیویی گروهی به حداکثر ۳۰ کاربر امکان پخش ویدیو هم از دوربین و هم از صفحه نمایش خود را می‌دهند، و از این پس تا ۱۰۰۰ نفر می‌توانند هر چیزی اعم از سخنرانی‌های آموزشی آنلاین تا نبردهای رپ زنده را تماشا کنند.

ما به افزایش این محدودیت ادامه خواهیم داد تا زمانی که کل افراد جهان بتوانند به یک تماس گروهی بپیوندند و ما را در حال جشن گرفتن تماشا کنند (به زودی).

برای شروع یک تماس ویدیوی گروهی، از صفحه اطلاعات هر گروهی که در آن مدیر هستید (در فهرست ⋮ در اندروید)، یک گفتگوی صوتی ایجاد کرده و سپس ویدیوی خود را فعال کنید.

پیام‌های ویدیویی 2.0

پیام‌های ویدیویی روش سریعی برای مکالمه یا به اشتراک گذاری محیط اطراف خود، بدون نیاز به افزودن ویدیوی دیگری به گالری شما هستند. ویدیوها از این پس رزولوشن بالاتری خواهند داشت و شما می‌توانید بر روی یک پیام ویدیویی ضربه بزنید تا آن را بزرگنمایی کنید و تمامی پیکسل‌های اضافی را ببینید.

با ضربه زدن بر روی پیام ویدیوی بزرگ شده می‌توانید آن را منوقف کنید و پیام را به جلو یا عقب ببرید اگر کلمه‌ای از دست داده باشد.

برای ضبط یک پیام ویدیویی، بر روی نماد میکروفن در نوار پیام بزنید تا حالت ضبط را از پیام صوتی به پیام ویدیویی تغییر دهید. برای ضبط، ضربه بزنید و نگه دارید، سپس برای برگشتن به حالت قبلی بر روی نماد دوربین بزنید.

صدای در حال پخش از دستگاه شما، در حین ضبط صدا یا ویدیو نیز ادامه خواهد یافت تا بتوانید همراه با آهنگ‌های مورد علاقه خود آواز بخوانید یا بدون متوقف کردن پادکست خود به پیام‌ها پاسخ دهید. علاوه بر این، ضبط ویدیو با دوربین پشت امکان بزرگنمایی و ضبط چیزها در فاصله دورتر با استفاده از حرکت نیشگون یا افزودن جلوه‌های هیجان‌انگیز را به شما می‌دهد ‌(موسیقی ترسناک به آن اضافه نمی‌شود).

سرعت پخش ویدیو

برای اینکه ویدیوهای سخنرانی را سریع‌تر ببینید و حرکات کنگ‌فو را به صورت آهسته مشاهده کنید، پخش‌کننده رسانه اکنون از سرعت‌های پخش 0.5x، 1.5x و 2x پشتیبانی می‌کند. در برنامه اندروید همچنین سرعت 0.2x پشتیبانی می شود.

برای تغییر سرعت پخش ویدیو، در هنگام مشاهده ویدیو در حالت تمام صفحه، بر روی ⋮ در اندروید یا ⋯ در iOS بزنید.

در اندروید، می‌توانید در هنگام پخش پیام‌های صوتی یا ویدیویی، بر روی دکمه 2X بزنید و نگه دارید تا بین سرعت‌های 0.5x، 1x، 1.5x و 2x تغییر دهید.

لینک‌های برچسب‌های زمانی

از سال ۲۰۱۹، قرار دادن برچسب زمانی مثل 0:30 در قسمت عنوان یا پاسخ به ویدیوها و لینک‌های یوتیوب، کاربران را قادر می‌سازد تا مستقیماً به یک لحظه خاص از ویدیو بروند، و اکنون شما می‌توانید بر روی یک برچسب زمانی در یک پیام بزنید و نگه دارید تا لینکی از آن لحظه کپی شده و آن را در گفتگوی دیگری به اشتراک بگذارید.

به اشتراک گذاری صفحه نمایش به همراه صدا

به اشتراک گذاری صفحه نمایش به تماس‌های یک به یک نیز اضافه شده است، و اکنون هنگام انتشار در هر تماس ویدیویی، صدای دستگاه شما را نیز شامل می‌شود.

در هنگام تغییر به ویدیو در حین هر تماسی، می‌توانید صفحه را بکشید تا یکی از دوربین‌ها را انتخاب کنید یا در عوض، صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید، و از پیش‌نمایش ویدیو برای اطمینان از عالی بودن همه چیز قبل از شروع ویدیوی زنده استفاده کنید.

برای به استراک گذاری صفحه نمایش خود در حین یک تماس ویدیویی، بر روی دکمه دوربین بزنید و صفحه نمایش خود را به عنوان منبع ویدیو انتخاب کنید.

حذف خودکار پس از ۱ ماه

پیام‌ها در هر گفتگویی می‌توانند طوری تنظیم شوند که پس از گذشت ۱ روز، ۱ هفته، (یا اگر می‌خواهید پیام‌هایتان پیش از ناپدید شدن یک چرخه ماهانه کامل در گفتگو باقی بمانند) ۱ ماه، به صورت خودکار پاک شوند.

Auto-Delete After 1 Month

برای فعال کردن زمان‌سنج در اندروید، بر روی ⋮ > پاک کردن تاریخچه بزنید و مدت زمان خاصی را انتخاب کنید. در iOS، بر روی یک پیام بزنید و نگه دارید، سپس بر روی انتخاب > پاک کردن گفتگو (در قسمت بالا سمت چپ) > فعال کردن حذف خودکار بزنید.

نقاشی با دقت بالا

ویرایشگر رسانه به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌ها و ویدیوهایتان را با نقاشی‌ها، متن‌ها و استیکرها تصویرگری و تزئین کنید. برای اینکه راحت‌تر بتوانید جزئیات دقیق (یا آن سبیل‌های فوق‌العاده و گوش‌های دراز) را اضافه کنید، پهنای قلم شما از این پس با بزرگنمایی عکس، کوچکتر می‌شود، و به شما دقت و ظرافت یک طراح حرفه‌ای را می‌دهد.

برای تغییر پهنای قلم خود در هر زمانی، در قسمت انتخاب رنگ، نقطه رنگی را به سمت بالا حرکت دهید.

برنامه دسکتاپ تلگرام اکنون ویرایشگر رسانه مخصوص خودش را برای بریدن، چرخاندن یا تغییر جهت ‌تصاویر، و افزودن نقاشی یا استیکرها را دارد.با این قابلیت مخصوص دسکتاپ، نسخه‌های ویرایش شده عکس‌های شما، با برداشتن تیک فشرده‌سازی تصاویر، می‌توانند به صورت فایل‌های فشرده نشده ارسال شوند.

انیمیشن‌های گذرواژه

انیمیشن‌های جدید، رابط کاربری قفل گذرواژه شما را حتی از قبل هم شیک‌تر می‌کنند. در صورتی که از یک پس‌زمینه متحرک استفاده می‌کنید، بر روی صفحه قفل گذرواژه شما نیز نمایش داده می‌شود. دیسکو هرگز متوقف نمی‌شود.

بازیابی و یادآورهای گذرواژه

ما در قسمت تنظیمات گزینه جدیی اضافه کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند وارد کردن گذرواژه تأیید دو مرحله‌ای خود را تمرین کنید.

Practice Your 2-Step Verification Password

در صورتی که گذرواژه خود را فراموش کرده باشید، گزینه جدیدی به نام بازنشانی گذرواژه وجود دارد که حتی در صورتی که ایمیل بازیابی قرار نداده باشید نیز کار می‌کند، تا زمانی که همچنان به حساب کاربری خود وارد شده باشید. این فرآیند ۷ روز طول می‌کشد و می‌تواند از هر یک از دستگاه‌های شما لغو شود.

انیمیشن‌های ارسال پیام در اندروید

همانند اموجی‌ها و استیکرها، پیام‌های متنی نیز دارای انیمیشن‌های جدید کم‌حجمی هستند، و‌ در هنگام زدن بر روی «ارسال»، متن شما به صورت روان در حین انتقال به گفتگو به حباب پیام تبدیل می‌شود. کاربران iOS این انیمیشن‌های روان و بهینه در مصرف انرژی را در به‌روزرسانی قبلی دریافت کردند.

دوربین درون‌برنامه جدید در iOS

دوربین درون‌برنامه هم اکنون از تمامی درجات بزرگنمایی دستگاه شما، از جمله 0.5x و 2x در صورت در دسترس بودن استفاده می‌کند. شما همچنین می‌توانید ضربه بزنید و نگه دارید تا یک دایره بزرگنمایی باز شود، که به شما امکان بزرگنمایی و کوچکنمایی با قابلیت کنترل دقیق را می‌دهد.

برای استفاده از دوربین درون‌برنامه، بر روی نماد 📎 در نوار پیام بزنید و سپس بر روی تصویر در حال پخش از دوربین در فهرست ضمیمه بزنید.

ویژگی‌های بیشتر در iOS

با زدن بر روی «انتخاب» در فهرست به اشتراک گذاری، برای پیام‌های هدایت شده چندین دریافت کننده انتخاب کنید تا بهترین میم‌های خود را با تمامی دوستان صمیمی خود به اشتراک بگذارید.

Forwarding to multiple recipients

پیمایش دو انگشتی در فهرست گفتگو، به سرعت چندین گفتگو را برای فعالیت‌های انبوه مانند بایگانی، حذف یا علامت زدن همه به عنوان خوانده شده انتخاب می‌کند.

از این پس، در هنگام پیمایش گفتگوهای گروهی، عکس‌های پروفایل پیام‌ها را دنبال می‌کنند تا همیشه بتوانید بفهمید چه کسی هر پیام را ارسال کرده است.

اموجی‎ های متحرک جدید

هیچ‌ بروزرسانی تلگرام بدون اموجی‌های متحرک جدید کامل نیست. مثل همیشه، به سادگی پیامی حاوی فقط یک اموجی را ارسال کنید تا یکی از این اموجی‌های متحرک را در گفتگویتان داشته باشید:

و برای‌ امروز همین است - ما در حال فراهم کردن بروزرسانی آینده با سرعت 2X هستیم.


۳۰ ژوئیه، ۲۰۲۱،
تیم تلگرام

سایر خبرها

استوری‌های گروه و ۸ قابلیت دیگر

تلگرام، با ۹ قابلیت جدید، مکالمات درون گروه‌ها را وارد مرحله جدیدی می‌کند و معنای ارتباط چند به چند را تغییر می‌دهد. از این پس، گروه‌ها می‌توانند استوری منتشر کنند و آن‌ها را به عنوان…
29 فوریه، 2024

پیام‌های ذخیره شده 2.0، پیام‌های صوتی یک بار پخش‌شونده و ۸ قابلیت دیگر

۱۰ قابلیت جدید به تلگرام اضافه کردیم که شامل پیام‌های ذخیره شده‌ی ارتقا یافته، پیام‌های صوتی و ویدیویی یک بار مصرف که پس از پخش حذف می‌شوند،…
31 ژانویه ، 2024

تماس‌های ارتقا یافته، جلوه‌ی تانوس و ربات‌های بهتر

در دهمین به‌روزرسانی سال ۲۰۲۳، تماس‌ها با افزایش عملکرد و کاهش میزان مصرف باتری بهبود یافته، جلوه‌ی جدیدی برای حذف پیام‌ها و چندین مورد…
31 دسامبر، 2023

ظاهر کانال، پست در استوری و موارد دیگر

در به‌روزرسانی کریسمس تلگرام، قابلیت تنظیم پس‌زمینه، اموجی وضعیت و لوگوی پروفایل برای کانال‌ها نیز فعال شده، کاربران می‌توانند پست‌های کانال‌ها را در استوری بازنشر کرده و امکان هدیه…
23 دسامبر، 2023