Hapus Automatik, Wijet dan Link Jemputan Terhad

Baca pengumuman rasmi dalam Bahasa Inggeris
Hapus Automatik, Wijet dan Link Jemputan Terhad

Kemaskini ini memperkenalkan pemasa hapus automatik untuk mesej dalam mana-mana bual, dan juga link jemputan fleksibel dan akses ke bual anda yang lebih pantas dengan wijet skrin utama. Juga, grup boleh mempunyai ahli tanpa had.

Mesej Hapus Automatik

Setengah perbualan bukan untuk disimpan selama-lamanya, dan itulah sebabnya mengapa pengguna Telegram boleh hapus mesej untuk semua peserta dalam perbualan pada bila-bila masa, tanpa dapat dijejak. Semenjak 2013, pengguna juga boleh set pemasa musnah sendiri untuk mesej di Bual Rahsia.

Bermula hari ini, anda boleh dayakan pemasa musnah automatik pada semua bual Telegram, yang akan secara automatik hapus mesej untuk semua peserta samaada 24 jam atau 7 hari selepas dikirim.

Hapus automatik hanya berlaku pada mesej yang dikirim selepas pemasa diset, mesej terdahulu akan berada di sejarah bual. Lain daripada Bual Rahsia,pembilang masa undur bermula bila mesej dikirim, bukan dibaca.

Untuk dayakan pemasa pada Android, tekan ⋮ > Padam Sejarah kemudian pilih tempoh masa.
Di iOS, tekan lama pada mesej, tekan Pilih > Padam Bual (kiri atas) > Dayakan Hapus Automatik.

Semua mesej memapar pembilang undur pada masa hapus mereka - hanya tekan pada Android atau tekan lama pada iOS untuk melihat. 🕵️

Masa sebelum tamat

Di grup dan saluran, hanya pentadbir boleh dayakan atau tukar pemasa.

Wijet Skrin Utama

Untuk akses serta merta ke bual anda yang paling mustahak, tambah wijet Telegram ke skrin utama anda. Wijet Bual akan tunjuk pratonton mesej terbaru, dalam masa yang sama Cara Pantas Wijet hanya akan tunjuk nama dan gambar profil.

Di Android, bual dan mesej dalam wijet akan sentiasa dikemaskini, dan anda boleh besarkan wijet untuk memenuhi ruang skrin anda. Di iOS, wijet akan hanya menerima data baru sekali sekala dan ianya tak boleh dibesarkan - disebabkan oleh limitasi sistem.

Untuk tambah wijet, tekan lama pada skrin utama anda, kemudian tekan Wijet pada Android atau (+) pada iOS dan cari untuk Telegram.

Link Jemputan Terhad

Link jemputan adalah cara cepat dan mudah untuk membawa 1 atau 1 juta orang ke grup dan saluran anda. Selari dengan link jemputan utama, pemilik dan pentadbir kini boleh cipta link tambahan dengan tempoh terhad, kekerapan kegunaan, atau kedua-duanya.

Mana-mana link jemputan boleh ditukar ke Kod QR yang boleh diimbas pada semua benda dari risalah ke papan iklan. Anda juga boleh lihat pengguna mana sertai menggunakan setiap link jemputan dan untuk melihat dari mana ahli baru datang atau cara mana yang paling efektif untuk maju ke hadapan. 🚀

Untuk lihat dan urus link jemputan, tekan untuk buka Profil Grup atau Saluran anda > Sunting > Link Jemputan. Tekan (⋮) atau (⋯) untuk tukar link ke Kod QR.

Grup Tanpa Had Ahli

Grup Telegram membenarkan hingga 200,000 ahli untuk bertukar mesej, media dan stiker. Grup yang telah hampir mencapai had kini boleh tukar ke Grup Siaran yang membenar keahlian tanpa had.

Menukar ke Grup Siaran akan membolehkan hanya pentadbir boleh kirim mesej, tetapi ahli masih boleh sertai bual suara.

Grup Siaran adalah sesuai untuk kumuniti besar, di mana orang boleh ikuti dan mendengar wawancara esklusif, berita, atau hanya perbualan santai.

Tambah Baik Import Bual

Juruprogram kami terus memperkemaskan dan mengembang ciri import bual yang ditambah ke Telegram pada bulan lepas. Dengan kemaskini pada hari ini, mesej dimport kini akan memaparkan disusun mengikut tarikh asal jika ditambah ke bual Telegram yang baru atau mempunyai kurang dari 1,000 mesej.

Susun mengikut tarikh asal kini tersedia semasa mengimport ke semua bual satu lawan satu, semua grup yang baru dicipta, dan grup kecil yang sedia ada.

Sistem Lapuran Lebih Baik

Telegram memproses berjuta lapuran pengguna setiap bulan untuk pastikan platform tidak disalah guna. Untuk menjadikan ianya lebih efisyen, kami akan sentiasa minta anda untuk pilih mesej spisifik bila mengirim lapuran.

Juga, semua opsyen melapur membolehkan anda untuk tambah komen untuk memberi lebih konteks - contohnya bila melapur akaun palsu.

Dan Lagi Emoji Beranimasi

Kemaskini baru akan sentiasa bermakna animasi baru, oleh itu cubalah aksara baru di bawah dengan mengirim satu emoji dalam mana-mana bual.

Itu sahaja pertukaran baru untuk hari ini, mesej ini akan dihapus dalam 3, 2, 1 … oh. Tidak mengapa, ini adalah pos blog, masih belum ada hapus automatik. 😅


23 Februari, 2021
Pasukan Telegram

Berita Lain

Гісторыі ў суполках і яшчэ 8 магчымасцей

Telegram выводзіць камунікацыю ў суполках на новы ўзровень — з 9 новымі магчымасцямі. Цяпер суполкі могуць размяшчаць гісторыі і захоўваць іх як допісы на сваёй старонцы профілю. Можна…
29 Feb 2024

Захаваныя паведамленні 2.0, аднаразовыя галасавыя і відэапаведамленні, і яшчэ 8 новых магчымасцей

На працягу студзеня мы дадалі 10 новых магчымасцей у Telegram – сярод якіх палепшаныя захаваныя…
31 Jan 2024

Палепшаныя выклікі, эфект распылення і новы функцыянал ботаў

Дзясятае абнаўленне Telegram у 2023 дадае абноўленыя выклікі з лепшай прадукцыйнасцю і меншым спажываннем зараду батарэі, новы эфект распылення…
31 Dis 2023

Налады выгляду каналаў, адпраўка допісаў у гісторыях і шмат чаго яшчэ

З сённяшнім абнаўленнем любы карыстальнік зможа апублікоўваць допісы з каналаў як гісторыі, каналы атрымаюць пашыраныя налады выгляду,…
23 Dis 2023